وام

معرفی موسسات تامین کننده سرمایه

تفاوت وام و تسهیلات

معرفی موسسات تامین سرمایه – در ابتدا به معرفی موسسات تامین سرمایه می پردازیم. خدمات این موسسات را بیان می کنیم و شرایط مالی برای کارکنان شرکت های تامین سرمایه را بیان خواهیم کرد. همچنین به بیان اختیارات این شرکت ها می پردایم.  همچنین تاریخچه شرکت های سرمایه را بیان کرده  و در نهایت به نقش ویژه شرکت های تامین سرمایه می پردازیم.

شرکت هایی که به نحوی با بازار بورس در ارتباط هستند، عبارتند از:

  • شرکت ‏های هلدینگ
  • شرکت ‏های سرمایه ‏گذاری
  • صندوق‏ های سرمایه‏ گذاری
  • شرکت ‏های تامین سرمایه
  • شرکت‏ های کارگزاری
  • شرکت‏ های سبدگردانی

شرکت ‌های تامین سرمایه موسساتی مالی هستند که خدمات متنوع را شامل می‌شوند، این خدمات شامل:

  • ارزیابی ریسک مالی
  • مشاوره برای ادغام و تملیک شرکت ها
  • پذیره نویسی سهام
  • تعهد پذیره نویسی سهام
  • کارگزاری
  • معامله ‌گری
  • بازارگردانی
  • سبدگردانی

سرمایه لازم برای راه اندازی شرکت

در حال حاضر برای تاسیس یک شرکت تامین سرمایه به حداقل سرمایه لازم به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است. موسسات تامین سرمایه دقیقا نقطه ی مقابل بانک های تجاری قرار می گیرند. بانک های تجاری اقدام به اعطای وام می کنند اما موسسات سرمایه گذاری با فروش سهام نقس مهمی در اقتصاد کشور دارند.

شرکت ‌های تامین سرمایه این فعالیت ‌ها و فعالیت ‌های مشابه را با کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌دهند.

شرایط مالی برای کارکنان شرکت های سرمایه گذار

این شرکت ها دارای بخش‌ های مشاوره و معامله گری و … می باشند، بخش مشاوره ‌ای شرکت‌ های تامین سرمایه معمولاً برای امور مشاوره ای خود هزینه های ثابتی را دریافت می‌کنند این در حالی است که بخش معامله گری شرکت سرمایه  با توجه به سود و زیان حاصل شده در بازار هزینه های مالی خود را دریافت می‌کند.

عناوین شغلی در شرکت  تامین سرمایه می ‌تواند تحت موارد مشاوره مالی،  معامله گری، مشاوره فروش باشد. افراد حرفه‌ای شاغل در این عناوین شغلی معمولاً درآمد های بسیار بالایی دارند اما ساعت کاری زیاد و استرس بالا از معایب این شغل ها محسوب می‌شود.

تامین سرمایه
صندوق سرمایه گذاری

تاریخچه این شرکت های 

نیاز به وجود شرکت‌ های تامین سرمایه به دهه ۸۰ برمی‌گردد، در آن دهه شرکت ‌هایی وجود داشتند که خدمات مربوط به شرکت تامین سرمایه را به صورت غیر رسمی به شرکت ‌ها ارائه می ‌کردند،  اما بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار،  شرکت ‌هایی با عناوین تامین سرمایه ایجاد شدند و فعالیت های مالی خود را در حوزه سرمایه به صورت رسمی و قانونی شروع کردند.

اختیارات شرکت ‌های تامین سرمایه

وظیفه و  فعالیت اصلی این شرکت ‌ها در حوزه تامین سرمایه مالی است،  اما می‌توان گفت معاملات اوراق بهادار،  مدیریت دارایی و اصلاح ساختار مالی شرکت ‌ها از اختیارات دیگر این شرکت ها محسوب می‌شود.

تامین سرمایه

آینده شرکت ‌های تأمین سرمایه در کشور ایران

در حال حاضر تعداد شرکت ‌های تأمین سرمایه در کشورمان رو به افزایش است و همین عامل باعث افزایش رقابت در عرصه  ارائه خدمات متنوع و حرفه ‌ای به متقاضیان شرکت‌ های تامین سرمایه شده است. هرچند در مسیر راه رشد این شرکت ها مشکلات قانونی وجود دارد و باید برای این مشکلات چاره‌ جویی اساسی صورت گیرد.

 بررسی نقش ویژه شرکت ‌های تامین کننده سرمایه

شرکت ‌های تامین سرمایه واسطه ما در بازار های مالی هستند و این شرکت‌ ها به موسسات مختلف و دولت ها و سازمان ها  کمک می کند تا بتوانند منابع مالی خود را تامین نمایند.

نقش دیگر شرکت ‌های تامین سرمایه بدین صورت است که سرمایه موجود نزد سرمایه‌ گذاران را دریافت می‌کنند و سپس این سرمایه را در اختیار صاحبان کسب و کار های مولد قرار می دهند تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را شروع به اجرا  نمایند. .

شرکت تامین سرمایه پس از شروع کار توسط شرکت های مولد و رسیدن به سود مناسب، بازدهی  و سود به دست آمده را با نرخ مشخص به سرمایه گذاران پرداخت می‌کند. در حال حاضر شرکت‌ های تأمین سرمایه در بازار بسیار مهم و استراتژیک است. مشاور ه‌های این شرکت‌ ها به صاحبان کسب و کار و سایر موسسات مالی در راستای به حداکثر رساندن قیمت سهام و منافع مالی آن شرکت می باشد.

علاوه بر این موارد به موسسات مالی در راستای مدیریت صحیح منابع مالی و سرمایه کمک زیادی می‌کند و موسسات مالی را به بازه مالی بالایی می رساند که همین عامل باعث توسعه موسسات مالی می‌شود. در زیر به توضیح مختصری در مورد فعالیت ‌های ارائه شده توسط شرکت تامین سرمایه می پردازیم:

1-  ارائه مشاوره:  ارائه مشاوره توسط این شرکت ‌ها می ‌توانند در حوزه ‌های ارائه  زمان‌بندی برای ارائه اوراق بهادار، ثبت اوراق و واگذاری و قیمت گذاری اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک صورت می‌گیرد.

1- تامین سرمایه

2-   بازاریابی

3-  آموزش نحوه واگذاری اوراق بهادار

4- آموزش فرایند ثبت اوراق بهادار به نمایندگی از ناشر

طراحی ابزارهای مالی که به رشد مالی شرکت‌ ها کمک می‌کند

کارگزاری:  کارگزاری ها همان بنگاه های معاملاتی هستند که با دریافت مبلغی به انجام معامله می پردازند.

معامله‌گری: معامله‌گر فردی که از  طرف  سرمایه گذار به  انجام معاملات می‌پردازد.

سبدگردانی:  قراردادی است که به نفع سرمایه گذاری اقدام به خرید و فروش و نگهداری اوراق می‌کند.

هلدینگ طنین سازه از نوع شرکت های تامین سرمایه و سرمایه گذاری می باشد. این هلدینگ وام فوری و انواع وام بانکی، از قبیل وام با سند مسکونی و وام با سند خودرو ارائه می دهد. برای مشاوره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − چهارده =